پارلمان اروپا از نخست‌وزیر مجارستان به دلیل دیدار با پوتین انتقاد کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پارلمان اروپا از نخست‌وزیر مجارستان به دلیل دیدار با پوتین انتقاد کرد

پارلمان اروپا امروز (چهارشنبه) از «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان به دلیل دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به شدت انتقاد و با اکثریت قاطع قطعنامه حمایت از اوکراین را تصویب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۳۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای سفر ویکتور اوربان به روسیه را به عنوان «نقض آشکار معاهدات و سیاست خارجی مشترک اتحادیه اروپا» محکوم کرد.

در این قطعنامه آمده است که مجمع اتحادیه اروپا «در نظر دارد که این نقض باید با پیامد‌هایی برای مجارستان رو به رو شود».

این قطعنامه که شامل بخش‌هایی درباره حمایت مستمر اتحادیه اروپا از اوکراین نیز می‌شود، با اکثریت قاطع ۴۹۵ رای موافق قانونگذاران این اتحادیه از ۶۷۹ رای‌دهنده، به تصویب رسید.

قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا بر حمایت این نهاد از اوکراین تاکید کرد و از مجارستان خواست تا ممانعت خود در بازپرداخت کمک‌های نظامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به کی‌یف از طریق صندوقی به نام «تسهیلات صلح اروپا» را رفع کند.

این قطعنامه از اتحادیه اروپا می‌خواهد تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس را حفظ و گسترش دهد، از اجرای موثر آن اطمینان یابد و از دور زدن [تحریم‌ها]توسط شرکت‌های مستقر در اتحادیه اروپا، اشخاص ثالث یا سایر کشور‌ها جلوگیری کند.

براساس گزارش رویترز، کشور‌ها و رهبران دیگر اتحادیه اروپا از اوربان به دلیل سفر‌های غیرمنتظره اخیر او به روسیه و چین برای دیدار با روسای‌جمهور این دو کشور که آن را «ماموریت صلح» توصیف کرد، انتقاد کرده‌اند. مجارستان ریاست دوره‌ای ۶ ماهه اتحادیه اروپا را از این ماه بر عهده گرفت، نقشی که بوداپست را مسوول سازماندهی نشست‌های اتحادیه اروپا می‌کند، اما به اوربان اختیار انجام دیپلماسی به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه را نمی‌دهد.

ایراتکس گارسیا پرز رئیس گروه سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان اروپا گفت: اوربان برای بدنام کردن اتحادیه اروپا، برای اینکه اعلام کند که او طرح صلحی دارد که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد و برای «ترویج توسعه‌طلبی روسیه» با ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

مجارستان نسبت به دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، روابط گرم‌تری با روسیه دارد. این کشور به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کند و اوربان نیز با انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف، گفته است که چنین اقداماتی به تشدید جنگ منجر خواهد شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده